Elbehandling samt att glömma

Jag ber om ursäkt ifall jag kommer att skriva och upprepa saker som jag redan skrivit här i bloggen...
 
Det är nämligen så att jag tappade mycket minne och förmågan att komma ihåg nya saker och konversationer.
 
Det blev svårt att minnas saker efter mina ECT behandlingar. ECT är alltså elchock behandling. Jag fick så många elbehandlingar som över 30 stycken...
 
När man får ECT tvättar skötarna i ECT-salen pannan där plattor sätts fast för att koppla till där elektronerna ska sitta.
När skötarna tvättat pannan sätter de fast plattor på olika sidor på pannan. Ofta enbart ena sidan men på mig satte dom faktiskt plattorna på båda sidorna av pannan.
 
Sen får man en nål i armen där dom skjuter in koksalt eller något liknande... Sedan skjutsar dom in en i en säng och efter det sätter dom fast elektronerna som ska kopplas till paddarna på pennan.
Efter det söver läkarna patienten (mig). Narkosen söver en nästan på en gång och man får en smak av vitlök av narkosmedlet...
 
Jag har ju aldrig varit vaken under elbehandlingen men det som händer av vad jag har hört är att hela kroppen spänns, speciellt ansiktet som krampar.
 
Jag vet bara att jag fick ett krampanfall en gång av behandlingarna vilket skötarna berättade...
 
 
SMXLL

Comments

Comments here:

Namn:
Remember me?

E-mail: (not publish)

URL/Bloggadress:

Coment:

Trackback